Bijzondere kennismakingsavond en sing-in

Openbaar

uur

Gratis toegang

Ontvangst met koffie/thee vanaf 19:30 uur.

Het internationaal bekende maar voornamelijk in Nederland actieve Oeral Kozakkenkoor nodigt zangers uit om kennis te komen maken met dit unieke koor en het al even bijzondere repertoire.

Daarvoor wordt op maandagavond 26 september a.s. om 20:00 uur in de Oude Kerk te Rijswijk een avond georganiseerd waarop relaties en donateurs van het koor worden getrakteerd op een muzikaal programma met Russische- en Oekraïense muziek.

Sinds 1924

Het Oeral Kozakkenkoor is in Europa opgericht in 1924 en vanaf 1974 gevestigd in Nederland. Het koor stamt af van het koor van het Oeral Kozakkenregiment dat tot 1917 in dienst stond van de Russische tsaar. Sinds 1993 staat het nu geheel uit Nederlanders bestaande koor onder leiding van de bekende tv-presentator, musicoloog en pianist Gregor Bak.

Sing-in

Eens in de zoveel tijd worden de donateurs en andere relaties van het koor uitgenodigd om een open repetitieavond te genieten van de Russisch-orthodoxe en de folkloristische liederen die het koor ten gehore brengt.

Dit jaar is daar iets bijzonders aan toegevoegd: een sing-in voor alle mannen die wel eens willen weten wat het Oeral Kozakkenkoor is en wat er zo speciaal is aan hun repertoire. En de beste manier om daar achter te komen is niet alleen te luisteren, maar ook zelf mee te zingen.

Workshops

Ben je  na deze avond enthousiast geworden? Dan biedt het Oeral Kozakkenkoor je de mogelijkheid om deel te nemen aan een serie workshops waarbij je nog beter kunt ervaren wat het betekent om liederen te zingen uit de Russisch-orthodoxe kerk, of folkloristische liederen uit het oude Rusland.

Voorwaarden & Inschrijven

Om deel te kunnen nemen aan de avond van 26 september dien je:

• ongeveer tussen de 25 en 55 jaar oud te zijn
  • bij voorkeur enige ervaring in een zangkoor te hebben
  • je van tevoren in te schrijven via de groene knop 'Schrijf je in' bovenaan deze pagina óf via telefoonnummer 06-1480 2990 of schriftelijk aan het secretariaat Ezelsveldlaan 70, 2611 RV Delft.

Alleen voor mannen

Een Kozakkenkoor bestaat nu eenmaal uitsluitend uit mannen. Maar voor deze speciale avond zijn de partners ook welkom. Dat is wel zo gezellig.