Fargo

Oeral Kozakkenkoor in tv-serie Fargo

Het productieteam van de Metro-Goldwyn-Mayer filmstudio's (MGM) in Los Angeles (U.S.A.) heeft muziek van het Oeral Kozakkenkoor geselecteerd om te gebruiken in twee afleveringen van het derde seizoen uit 2017 van de wereldwijd zeer populaire en hoog aangeschreven Amerikaanse TV-serie ‘Fargo’ (in Nederland uitgezonden door Netflix) van schrijver Noah Hawley en mede-geproduceerd door het vermaarde regie duo en broers Joel en Ethan Coen (bekend van films als o.a. 'Fargo', 'The Big Lebowski', 'No Country for Old Men' en 'Inside Llewyn Davis').

Meteen in de openingsscene van de eerste aflevering van seizoen 3 laat de soundtrack het lied ‘Koekoeska’ (de koekoek), uitgevoerd door het Oeral Kozakkenkoor, horen. In deze openingsscene zijn we in een politiebureau in winters Oost-Berlijn in 1988, waar een stasi-agent een van onlogica aan elkaar hangend gesprek voert met een arrestant, die zegt niet degene te zijn die de stasi zoekt. Dat schiet niet op, concludeert deze. ‘Wat u me geeft zijn woorden, dat is een verhaal. Maar we zijn hier om de waarheid te vertellen’.

Midden in aflevering 2 van seizoen 3 zit het door het Oeral Kozakkenkoor uitgevoerde lied ‘Kalinka’ in een lange en nogal spectaculair te noemen scene in een parkeergarage en een daarop volgende dialoog in een auto. Kijken dus!